fbpx
Hogyan növeld webáruházad forgalmát, bevételét?

Hogyan növeld webáruházad forgalmát, látogatottságát és bevételét?

Webshopod van, de nincs elég bevételed, forgalmad? Ebben a cikkben bemutatunk pár olyan módszert, amellyel növelheted a webáruházad forgalmát.

Mi kell a több bevételhez?

Ebben a cikkben több megoldást vagy módszert is mutatunk, amellyel növelheted webáruházad forgalmát, de először nézzük meg, hogy elméletben milyen módszerekkel érhető el a több bevétel. Ezt alapvetően három tényező módosításával érhetjük el:

  • Látogatók számának növelése: Az első lehetőség az, hogy több forgalmat viszünk az oldalunkra, hiszen, ha 1000 látogatóból 20 vásárlónk van, akkor 10.000 látogatóval megtízszerezzük a vásárlók számát is. Elméletben.
  • Konverziós arány növelése: A második lehetőség a konverziós arány növelése. Azaz, ha 1000 látogatóból 20 vásárol, akkor meg kell próbálnunk különböző eszközökkel elérni, hogy 1000 látogatóból ne 20, hanem 40 vásároljon. Elméletben így is sikerült megdupláznunk a bevételeinket.
  • Kosárérték növelése: A kosárérték növelése azt jelenti, hogy ha egy átlagos vásárló 10.000 forintért vásárol nálunk, akkor meg kell próbálnunk elérni azt, hogy ne 10.000-et, hanem 20.000 forintot hagyjanak nálunk. És ezzel ismét sikerült megdupláznunk a bevételeinket.

Persze ez mind elméletben, hiszen a valóságban kivitelezni sokkal nehezebb, de a lentebbi fejezetekben bemutatunk számos olyan lépést, amellyel sikerülhet nagyobb forgalmat vagy több bevételt elérni a webáruházad számára.

Több forgalom a keresőkből, azaz keresőoptimalizálás, avagy SEO

Nézzük az első konkrét példát, amely segíthet a webáruházunk forgalmának növelésében. A keresőoptimalizálás, avagy SEO egy olyan folyamat, amely segít számunkra több forgalmat, látogatót elérni a keresőmotorokból (például Google vagy Bing).

A konkrét SEO folyamatát szinte lehetetlen lenne leírni, illetve ennek a cikknek a célja inkább a lehetőségek bemutatása. De a SEO leginkább a minőségi termékoldalak, cikkek készítéséről, a kategóriaoldalak optimalizálásáról, a temékképek keresőre optimalizálásáról, a technikai dolgok rendbetételéről és a linképítésről szól. A linképítés során a webshopunkra mutató linkeket szerzünk, amely által az oldalunk erősödni fog a keresőkben, és jobb helyeken feltűnni.

Miért ennyire fontos a SEO? Azért, mert a kattintások 95%-át a találati lista első oldalán szereplő webáruházak, webshopok viszik el, ami azt jelenti, hogy ha a weboldalad a találati lista második oldalán szerepel, akkor szinte esélytelen, hogy a felhasználó a te weboldaladra kattintson tovább.

A fenti ábrán pedig az látható, hogy a Google találati listáján elért helyezésekre átlagosan hány százalék kattintás érkezik az összes keresési mennyiség tekintetében. Azaz, ha egy kulcsszóra havonta 1000 ember keres rá, akkor annak közel 30%-a, azaz 250-300 ember az első találatra kattint át.

Szóval a keresőoptimalizálás célja, hogy minél több látogatót és ügyfelet szerezzünk a keresőkből. Ha szeretnél jobban megismerkedni a témával, akkor a blogunkban számtalan információs jellegű tippet találsz, melyek segítségével te is teljesen ingyen belevághatsz a SEO-ba, vagy ha inkább szakemberekre bíznád, akkor nyugodtan kereshetsz minket is.

PPC hirdetések

A PPC hirdetések alatt a kattintás alapú fizetést értjük, azaz azokat a hirdetéseket, ahol azért kell fizetni, ha egy érdeklődő rákattint magára a hirdetésre. Ez azért jó, mert konkrétan beállíthatjuk a célközönséget, például nős férfiak, elvált nők, 25 év alattiak vidéken stb, így pontosan olyan emberekre tudunk hirdetni, akik számára érdekes lehet a termékünk.

Nézzük a legismertebb legelterjedtebb platformokat, ahol futtathatunk PPC hirdetéseket:

  • Google Ads
  • Facebook
  • Bing Ads
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram

Remarketing

A remarketing egy olyan lehetőség, amelyet nagyon sokan kihasználatlanul hagynak, pedig óriási lehetőség rejlik benne. A remarketing igazából a fenti PPC hirdetésekhez kapcsolódik, azaz ugyanazon hálózatokban kell a hirdetéseket futtatnunk, csak annyi a titok, hogy nem teljesen új emberek számára mutatjuk meg a hirdetéseinket, hanem olyanok számára, akik már látták korábbi hirdetéseinket vagy jártak az oldalunkon már.

Így kihasználhatunk olyan lehetőségeket, hogy ha az adott személy már járt az oldalunkon, de nem vásárolt, akkor újból elkezdjük hirdetésekkel bombázni és azokat a termékeket mutogatni neki, amelyeket nézegetett, hogy ne felejtse el megvenni.

YouTube, Pinterest, TikTok és a többi

A hagyományos közösségi médiás oldalakon kívül (Facebook, Instagram) bátran regisztráljunk YouTube-ra, Pinterest-re és TikTok-ra is, ha a termékeink megengedik. Azaz, ha olyan webshopot üzemeltetünk, amelynél van érdeklődés a videós tartalomra akkor gyártsunk YouTube-ra és TikTok-ra is külön-külön tartalmakat. Előbbire hosszabbakat, utóbbira rövidebbeket.

Ha olyan termékekkel foglalkozunk, amelyekről lehet minőségi képeket készíteni és van rá igény Pinteresten (például ruhák, ékszerek stb), akkor az Instagram mellett érdemes egy Pinterest fiókot is üzemeltetnünk, hiszen ez az oldal is rengeteg plusz forgalmat jelenthet számunkra.

Viszont azt fontos megjegyezni, hogy ezek az platformok is sok munkát igényelnek, szóval csak úgy állj nekik, ha van időd és kedved hosszútávú munkára is, hiszen a megtérülésükhöz időre van szükség.

Jobb termékoldalak

Az alacsony konverziós arány egyik legfőbb oka az alacsony minőségű termékoldal, szóval, ha biztosra akarsz menni akkor felturbózod a termékoldalaid. Ezekre figyelj oda:

  • Legyen nagyon jó termékcímek, egy bútornál ne csak ennyiből álljon, hogy „Bútor”, hanem legyen például „Fekete tölgy konyhabútor (Moderno Uno 260 cm)”
  • Legyen jó a leírás, ne csak a gyártótól kapott termékleírásokat használd, egészítsd ki azokat, írd le a problémát, amelyet a terméket orvosolni tud, emeld ki az előnyöket, hátrányokat
  • Legyenek jó minőségű képek, videók
  • Legyenek vélemények (ne töröld a rossz véleményeket sem, a vásárlók hitelesebbnek tekintik, ha több és vegyes vélemény van egy termékről, mintha kevesebb és csak jó vélemények lennének)
  • Legyenek szem előtt a szállítási, fizetési módok és minden költség

Fő a bizalom

Növeld a webáruházad iránt mutatott bizalmat azzal, hogy minél több véleményt szerzel a webshopod számára. Minden eladás után kérj véleményt, és jelenítsd meg őket az adott termék lapján. Az emberek szeretnek valós vélemények alapján tájékozódni. Minél több véleményt látnak, főleg ha nem mind pozitív, annál inkább fognak hitelesnek tekinteni.

Ezentúl az ÁSZF, az adatkezelési tájékoztató, a garanciális ügyintézés, a szállítási feltételek, árak, a fizetéséi lehetőségek szem elé helyezése még tovább fokozza a bizalmat. Ezentúl ha az oldalunk elérhető különböző ár-összehasonlító oldalakon is (például árukereső), akkor gyűjtsük ott is a véleményeket és mutassuk meg az oldalunk látogatói számára is, hogy egy tőlünk független oldalon is jó értékeléseket írnak rólunk.

Több kiszállítási mód, több fizetési lehetőség

Az embereknek vannak preferenciáik, vannak akik csak utánvéttel fizetnek és vannak, akik csak kártyával hajlandóak. Ugyanez igaz a szállításra is, az emberek nagy többségének van kedvenc és utált futárcége. Hogy egyetlen egy vásárlót se bukj ezen okok miatt, így érdemes minél több lehetőséget biztosítani a vásárló számára, mind szállítás, mind fizetés terén.

Magasabb kosárérték: Upsell, cross-sell

A magasabb kosárérték érdekében használhatjuk az upsell vagy cross-sell technikáját. Hogy mik ezek? Egy sorral lentebb kiderül.

Az upsell arra utal, hogy amikor már van egy vásárlásban elhatározott látogatónk (például berakta a kosárba a terméket vagy már a fizetési oldalon jár), akkor megpróbálunk neki eladni egy jobb vagy nagyobb verziót a megvásárolni kívánt termékből. Tökéletes példa erre a kutyatáp, ha a vásárló éppen 1 kg-os kiszerelést készül vásárolni, akkor megmutathatjuk neki az 5 kilós verziót, hogy azzal mennyivel jobban jár. Természetesen mi is jobban fogunk járni, mert azon nagyobb az árrésünk, ideális esetben.

A cross-sell annyiban csavar a dolgon, hogy itt nem nagyobbat vagy jobbat próbálunk eladni az adott termékből, hanem ajánlunk egy kiegészítő terméket mellé. De egy olyan kiegészítő terméket, amely tényleg kapcsolódik a vásárolni kívánt termékhez. Például a fenti kutyatáp esetén egy kutyatál.

Kosárelhagyók visszacsábítása

A következő lehetőség abban rejlik, hogy vannak olyan látogatók, akik már kosárba helyezték a terméket, de még sem fejezték be a vásárlást. Őket a fent említett remarketing módszerével is elérhetjük, de ezen kívül is számos lehetőség van még. Az egyik ilyen lehetőség, hogy bekérjük az email címét egy korai fázisban, így ha nem sikerül befejezni a vásárlást, akkor küldhetünk neki erre figyelmeztető emaileket.

Chatbot, ügyfélszolgálat

Egy látogatónak sok kérdése merül fel a böngészési folyamat során, amelyre nem feltétlen kap választ, így könnyen lehet, hogy egy ilyen kérdés miatt inkább hagyja az egészet a fenébe. Ezért érdemes telefonos vagy emailes ügyfélszolgálatot üzemeltetnünk, még ha csak magunk vagyunk is, hogy ha valakiben felmerül egy kérdés, akkor választ kapjon rá. Haladván a korral, használhatunk chatbotot, amely előre betanított útvonalak és kérdések-válaszok alapján segít az érdeklődőnek, vagy AI chatbotot, amely a webshop egészét tanulmányozva képes válaszolni a felmerülő kérdésekre, vagy terméket ajánlani.

Visszatérő vásárlók

Általában sokkal egyszerűbb már meglévő vásárlókat újbóli vásárlásra bírni, mint teljesen új vásárlókat szerezni. Ez hatványozottan igaz, ha megvoltak elégedve a minőséggel, és olyan termékeket árulunk, amelyeket érdemes bizonyos időközönként újból megvásárolni, például gyertyák, de ugyanez igaz, például telefonok esetében is, csak ott sokkal több idő kell a visszatéréshez.

A visszatérést megsürgethetjük például kuponok, kedvezmények vagy ingyenes szállítás felajánlásával.

Influenszer marketing

Az influenszer (vagy influencer, ki hogy szereti) marketingnek igen is van értelme, és még csak milliókat sem kell áldoznunk rá. Persze, ha nagy sztárokhoz szeretnénk fordulni, az igen borsos tud lenni, de kevésbé ismert véleményvezérekkel is lehet szép eredményeket elérni. Elég pár ezer követő, és egy olyan influencer, aki és akinek a célközönsége rezonál a termékünkkel. Ezen a szinten vannak olyan influencerek, akik magáért a termékét elvállalják a promóciót, ha az megfelelően értékes, illetve olyanok is, akik minimális anyagi juttatásokért cserébe.

Weboldal optimalizálása

A weboldal optimalizálásával is lehet plusz forgalmat és bevételt szerezni. Ehhez mindössze gyorsabb és jobban átlátható, kezelhető weboldalra van szükség. Ha az oldal gyorsabban tölt be, akkor kevesebben fogják megunni a betöltéssel járó várakozást. Ha kísérletezgetünk az oldal felépítésével, játszadozunk a színekkel, az elrendezésekkel, akkor kitapasztalhatjuk, hogy melyik verzió hoz több vásárlót.

A/B teszteljünk nagyon sokat, hogy kiderüljön mi működik és mi nem.

Ajánlói rendszer, affiliate marketing

Az ajánlói rendszerek és az affiliate marketing olyan dolgok, amely során a reklámozás nem a mi feladatunk lesz, hanem azt mások végzik számunkra jutalékért cserébe. Klasszikusan ilyenek az ár-összehasonlító oldalak, például az arukereso.hu vagy az argep.hu. De ha még több affiliate partnerrel, oldallal szeretnénk kapcsolatba lépni, akkor az dognet.hu is érdekes lehet számunkra.

Árazás optimalizálása

A bevételek maximalizálása érdekében érdemes lehet az árazásunkat is felülvizsgálni. Ha vajon olcsóbban adnánk a terméket, akkor többet tudnánk eladni belőle? Ha drágábban adnánk, akkor vajon a magasabb termékár kompenzálná a kieső eladásokat? Ez mind olyan kérdés, amelyet látatlanban nem lehet megválaszolni, ahhoz, hogy megtaláljuk a tökéletes árakat, érdemes megvizsgálni a konkurenciákat, kikérni a vásárlók véleményét, letesztelni, hogy az egyes változtatások milyen hatással vannak a bevételekre. Viszont ez már egy olyan komplex téma, amely esetében akár egy szakértő bevonásán is érdemes lehet elgondolkodni.

Email marketing

Fektessünk energiát az email marketingbe, hiszen ezzel is újabb és újabb vásárlókat érhetünk el. Az email címlistánkra feliratkoztathatjuk a korábbi vásárlóinkat, az érdeklődőinket (például exit popup-pal) vagy adhatunk számukra valamilyen csalit PPC kampány során, például egy értékes PDF-et, vagy valamilyen kedvezményt.

Kötelező regisztráció? Inkább ne!

A kötelező regisztráció a legtöbb vásárlót elrettenti, az embereknek se idejük, se kedvük regisztrálni csak azért, hogy megvásárolhassanak egy terméket, ha ilyet látnak, akkor gyakran inkább félbehagyják a vásárlást és keresnek egy új webáruházat. Ezen probléma orvoslására ajánlott felhagyni a regisztrációra való kötelezéssel.

Rejtett költségek

Csak úgy, mint a kötelező regisztrációt, úgy a rejtett költségeket sem szeretik a felhasználók. A pénztár oldalon valós sokként érheti a vásárlót, ha utánvétköltség, szállítási költség vagy valami egyéb teher jelenik meg, ezért az ilyen költségekről érdemes már a vásárlás korábbi fázisaiban értesíteni a vásárlót. Főleg a szállítási költségen kívüli egyéb költségekről, hiszen erre általában fel vannak készülve, de az egyéb terhekre már sokkal kevésbé.

Márkaismertség

Ebbe kell a legtöbb munkát tenni, de nagy webáruházak számára nagyon kifizetődő lehet. Az Emag vagy a Favi és hasonló webáruházak úgy generálnak óriási forgalmakat, hogy rengeteg ember már eleve náluk kezd el terméket keresni. Ezt, hogy érték el? Úgy, hogy folyamatosan növelték a márkájuk ismertségét. És hogy mi kell ehhez? Rengeteg SEO, PPC, PR cikk, YouTube videó, Facebook hirdetés, TV-, rádió- és újságreklám. Ezt te is elkezdheted kicsiben, ne csak az eladásra törekedj, hanem arra is, hogy megismerjék a márkád.

Nagyobb hangsúly a médiaelemekre: több kép és videó

Bár fentebb már említettük a képek és videók szerepét a termékoldalakon, de érdemes újból kitérni a médiaelemek szükségességére. És ez nem csak a weboldalunkon fontos, hanem azon kívül is.

Elsősorban törekedjünk a termékoldalainkra minél több részletes, jó minőségű képet rakni, illetve videót is. Ha a termékünk megengedi, akkor készítsünk bemutató videókat a használatáról, termékteszteket, vagy használati útmutató.

Ezeket a videókat és képeket a közösségi médiában is felhasználhatjuk, főleg, ha egy adott termék köré építettük a webáruházat. Használjuk ki az Instagram, Pinterest, YouTube és TikTok erejét.

Összehasonlító cikkek, terméktesztek

Az összehasonlító cikkek és terméktesztek leginkább elektronikai termékkörben működnek a legjobban, de egyéb esetekben is jól alkalmazhatók. Szóval, ha például laptopokat, telefonokat, porszívókat árulunk, akkor érdemes lehet a legkelendőbb, legkeresettebb termékek összehasonlítása. Példa örökös téma az Apple vs Android, szóval okostelefonvásárlás esetén a mai napig nagyon sokszor felmerül, így érdemes lehet ebben a termékkörben cikket írni, vagy összehasonlítani a legújabb iPhone-okat a legújabb Samsung telefonokkal.

A nagy népszerűségnek örvendő termékeknél – csak úgy az iPhone-okra tudunk visszatérni – érdemes lehet termékteszteket készíteni, hiszen az emberek ezekre keresnek. Ha egy csekély hányadukból lesz vásárló akkor is megérte, de ha senki sem vásárol belőle, csak a márkánk ismertségét növeltük, akkor is iszonyatosan megérte.

Alternatív megoldásként elgondolkodhatunk azon, hogy termékeket küldünk ki hírportáloknak, videósoknak, hogy kipróbálják, leteszteljék, majd megírják/elmondják róluk a véleményüket. Ezáltal szintén márkaismertségünkön javíthatunk, vagy ingyenes linkeket szerezhetünk. (Bár ez a módszer csak akkor fog működni, ha értékes vagy egyedi terméket tudunk kiküldeni, amely érdekli az adott szerkesztőket.)

Facebook csoport

Itt elsősorban nem a csoportokban való spamelésre kell gondolni, hanem a saját csoport, közösség építésére. Ez elsősorban szűk termékkörrel vagy valamilyen problémával/megoldással kapcsolatban tud működni. Utóbbit úgy kell érteni, hogy ha hátfájással kapcsolatos termékeket árulunk, akkor üzemeltethetünk egy Facebook csoport hátproblémákkal szenvedő személyeknek, ahol információkat cserélhetnek, megoldásokat kínálhatnak egymásnak. Hogy realizálsz ebből vásárlást? Úgy, hogy te vagy az admin, így megjelenítheted a webáruházad címét a borítóképen, posztokban, kommentekben, mint a csoport szponzorát.

Szerezz több forgalmat a keresőkből

Bízd igazi hozzáértőkre a webáruházad keresőoptimalizálását, hogy jobb helyezéseket érj el a keresőkben, és ezáltal több látogatóra és magasabb bevételekre tehess szert.

A SEO összes folyamatát elvégezzük helyetted, így több időd marad a webáruház egyéb fontos ügyeivel foglalkoznod.

Teljes körű technikai, on-page és off-page keresőoptimalizálást végzünk, amely magába foglalja a kulcsszókutatást, a konkurenciaelemezést, a linképítést, a termék-, és kategóriaoldalak optimalizálását, a SEO-optimalizált blogcikkírást és még sok minden mást.