fbpx
Webáruház SEO útmutató: Shoprenter, UNAS és WooCommerce webshopok keresőoptimalizálása

Webáruház SEO útmutató: Shoprenter, UNAS és WooCommerce webshopok keresőoptimalizálása

Ebben a részletes, pontos beállításokra kiterjedő webshop SEO útmutatóban elmagyarázzuk, hogy mire érdemes odafigyelned a Shoprenter, UNAS vagy WooCommerce (WordPress) webáruházad keresőoptimalizálásakor. Kitérünk az egyes platformok SEO beállításainak sajátosságaira, illetve általánosságban a tartalomoptimalizálás és linképítés fontosságára is, hogy a tanácsok megfogadásával képes legyél egy keresőben erős lábakon álló webáruház elkészítésére.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, avagy SEO) egy olyan folyamat, amely során arra törekszünk, hogy egy weboldal (vagy jelen esetben webshop) minél előkelőbb helyre kerüljön a keresők (például a Google-ben vagy a Bing-ben) találati listáján bizonyos kulcsszavakra. A jobb helyezések több látogatót eredményeznek, melyekből több érdeklődőt, vásárlót szerezhetünk.

Miért ennyire fontos a SEO? Azért, mert a kattintások 95%-át a találati lista első oldalán szereplő weboldalak, webshopok viszik el, ami azt jelenti, hogy ha a weboldalad a találati lista második oldalán szerepel, akkor szinte esélytelen, hogy a felhasználó a te weboldaladra kattintson tovább.

A fenti ábrán pedig az látható, hogy a Google találati listáján elért helyezésekre átlagban a látogatók hány százaléka kattint át. Persze az egyes kulcsszavak esetében lehetnek eltérések, ez függ attól, hogy milyen találati listát mutat a Google, van-e térkép, vannak-e képek, videók, featured snippets-ek stb. De, ha a konkrét számokat nem is nézzük, akkor is nagyon jól kirajzolódik, hogy az első helyen szereplő weboldal majdnem dupla annyi kattintást ér el, mint a második helyen lévő.

A keresőoptimalizálást három nagy területre bonthatjuk:

  • Technikai SEO: Ez a weboldal és a szerver beállításait érinti, például a sebességet vagy az URL struktúrát, és általában csak az oldal indításakor kell kiemelt figyelmet szentelni neki. Ezt követően csak nagyon ritkán, vagy nagy változtatások esetén szükséges foglalkozni vele.
  • Onsite vagy onpage SEO: Az onsite vagy onpage SEO-hoz tartozik minden olyan beállítás, optimalizálás, amelyet a weboldalon belül kell elintézni, általában a kategóriák kialakítását, a tartalmak optimalizálását, a címek és a meta leírás optimalizálását, a képek keresőoptimalizálását és még sok minden mást értünk alatta. A technikai SEO-val szemben, ez folyamatos figyelmet és munkát igényel.
  • Offsite vagy offpage SEO: Az offsite vagy offpage SEO-hoz tartoznak azok a tényezők, amelyeket bár nem a weboldalon belül kell elvégezni, de fontos szerepük van a keresőoptimalizálásban. Ide tartozhat a webhelytérképek beküldése, a Search Console adatainak elemzése és a linképítés. Az onsite-hoz hasonlóan ez a terület is folyamatos figyelmet és munkát igényel.

A keresőoptimalizálás területeiből jól látszik, hogy a SEO nem egy egyszeri dolog, nem elég a weboldal elkészítése során kérni a webfejlesztőt, hogy „SEO-zza meg az oldalt”, mert a keresőoptimalizálás folyamatos munkát igényel, és általában nem webfejlesztők végzik. Így bár a technikai SEO beállításában tényleg segíthet a webfejlesztő, de ez még nem elég a jó helyezések eléréséhez. Ha valós eredményeket szeretnénk elérni, akkor mindenképp szükségünk lesz egy SEO szakértőre, aki nem csak a technikai SEO-t végzi el nekünk, hanem optimalizálja a tartalmakat, a kategóriákat, termékoldalakat, linkeket épít és még sok mást csinál.

Shoprenter vs UNAS vs WordPress vs WooCommerce

Mielőtt belevágnánk a konkrét platformok SEO szempontú beállításaiba, gyorsan vegyük át, hogy miben különböznek a fent említett megoldások.

Röviden, ha csak a lényeg érdekel: Míg a Shoprenter és az UNAS bérelhető webáruházmotorok, addig a WordPress-nek önmagában nincsenek is webshop funkciói, csak ha kiegészítjük valamilyen bővítménnyel, például a WooCommerce-szel.

Most pedig jöhet hosszabban. Azt írtuk, hogy a Shoprenter és az UNAS bérelhető webshopmotor, de mit is jelent ez? A bérelhető webáruházak esetében egy havidíjat (vagy éves díjat) kell fizetnünk, hogy a szolgáltatást használhassuk. Amíg fizetjük a díjat, addig működik a webáruházunk, cserébe rengeteg funkciót kapunk, amelyet pár kattintással beállíthatunk. Illetve ne feledkezzünk meg az ügyfélszolgálatról sem, akik bármilyen hiba vagy elakadás esetén a rendelkezésünkre állnak.

A bérelhető webáruházak esetében gyakran több csomagból választhatunk, általában minél nagyobb egy csomag, annál több funkciója van, illetve annál több terméket engedélyeznek feltölteni a webshopba. A bérelhető webáruházak díjai havi pár ezer forinttól indulnak a kisebb csomagok esetében, míg maximum havi pár tízezer forintba kerülnek a nagyobb csomagok esetében.

A bérelhető webáruházak egyik nagy előnye, hogy (elméletileg) teljesen magadtól is képes vagy létrehozni bennük egy teljesen működő webáruházat. Azonban, ha szeretnéd, akkor a bérelt webáruház összerakását, elkészítését is kiszervezheted egy szakembernek, melynek természetesen plusz költségei vannak.

Azt már tudjuk, hogy a WordPress nem egy webáruházmotor, de akkor mégis micsoda? A WordPress, vagy rövidítve WP egy CMS, azaz tartalomkezelő rendszer, mely alapvetően nagyon jól használható blogolásra vagy bemutatkozó oldalak készítésére, de alapértelmezetten nem tartalmaz webshop funkciókat. De a WordPress felépítéséből adódóan ez nem is probléma, hiszen a bővítmények segítségével bármilyen funkcióval kiegészíthetjük az oldalunkat, így akár teljesen ingyen egy teljesértékű webshoppá alakíthatjuk azt.

Igen, ha ingyenes bővítményeket és sablonokat használunk melyekből sok-sok ezer van, akkor teljesen ingyen készíthetünk egy webshopot. Természetesen a tárhelybérlésnek és a domain vásárlásnak a költségét nem kerülhetjük el. Ezek a költségek viszont sokkal alacsonyabbak, mint a webshopmotorbérlés, azonban egy WordPress webshopot összerakni sokkal bonyolultabb, mintha egy fizetős webshopmotort használnánk. Így ha magunk nem lennénk rá képesek, és szakemberek segítségére volna szükségünk, akkor rögtön minimum 1-2 évi webshopbérlés áráért készítenék el a webáruházat számunkra.

Na és akkor mi az a WooCommerce? A WooCommerce (vagy gyakran Woo) a legismertebb olyan bővítmény, amely képes a WordPress-ből egy webáruházat varázsolni. És ami a legjobb benne, hogy a bővítmény használata ingyenes, bár vannak olyan funkciók, amelyeket csak fizetős Woo bővítményekkel vagy más alternatív ingyenes bővítményekkel érünk el, de a WooCommerce használata alapvetően ingyenes. A WooCommerce ingyenes verziója megadja azokat a funkciókat a WordPress-nek, amelyek ahhoz kellenek, hogy webshopként legyen képes üzemelni, például a termék- és készletkezelést, a szállítási és fizetési módok beállításának lehetőségét és még sok minden mást.

Analitikai eszközök a forgalomelemzéshez

A legelső lépés, amely elengedhetetlen a webáruházat üzemeltetők számára, illetve a marketinggel és/vagy SEO-val foglalkozók számára, hogy minél több adatot gyűjtsenek az oldalt látogatókról. Ezek segítenek sikerre vinni a webáruházat, hiszen láthatjuk, hogy honnan érkeznek a látogatók, mely termékek érdeklik őket és még sok mást. Nézzünk meg három fontos eszközt, amelyek segítenek a SEO-d csúcsra járatásában:

  • Google Search Console: A Google Search Console-ban beküldhetünk a Google-nek sitemapet, kérhetjük az egyes URL-ek indexelését, megvizsgálhatjuk a felmerülő problémákat, és láthatjuk, hogy a tartalmaink hogyan teljesítenek a keresőkben.
  • Bing Webmaster Tools: A következő eszköz ugyanazt a célt szolgálja, mint az egyel fentebbi, csak a Bing keresőmotorjára vonatkozólag.
  • Google Analytics: A Google Analytics eszköze már kilóg a fenti sorból, de elsődlegesen ennek is az a célja, hogy a weboldalunkat látogató felhasználókat tudjuk monitorozni. Itt már nem csak a keresőkből érkezőket tudjuk elemezni, hanem a közösségi médiából érkezőket, vagy azokat is, akik közvetlenül keresték fel az oldalt. Ezenfelül demográfiai és eszközhasználatra vonatkozó adatokat is kapunk.

Tipp: Ne felejtsük el a sitemap-et beküldeni a Google Search Console-ba és a Bing Webmaster Tools-ba, hogy a Google könnyebben fel tudja térképezni a webáruházunkat.

Az UNAS webáruház rendszer

Ebben a fejezetben először röviden bemutatjuk az UNAS rendszerét, majd kitérünk a benne rejlő SEO lehetőségekre.

Az UNAS Magyarország egyik legnépszerűbb bérelhető webáruház rendszere. Különböző csomagokat kínálnak különböző funkciókkal a webshopok méretére szabva. A rendszer számtalan integrációs lehetőséget tartalmaz, legyen szó szállítási, fizetési szolgáltatókról, számlázó programokról, CRM-ről, ár-összehasonlítókról, analitikáról vagy affiliate lehetőségekről.

Az UNAS egyik legnagyobb előnye a bérelhetőségben rejlik, azaz nem kell egy teljes webshopot lefejlesztetnünk, így spórolhatunk a fejlesztési és karbantartási költségeken. Nem kell bajlódnunk a rendszer és a bővítmények frissítésével.

Az UNAS honlapján fellelhető információk szerint a hazai webáruházak 20%-a UNAS rendszerben működik, 2024 elején közel 9000 webshop üzemel náluk.

SEO beállítások az UNAS-ban

A webshopok keresőoptimalizálása két részből tevődik össze: az egyik a webáruházmotor-specifikus beállítások, jelen esetben az UNAS adta lehetőségek, a másik pedig a tartalomoptimalizálás. Mindkét összetevő elengedhetetlen ahhoz, hogy sikereket érjünk el a keresők találati listáin.

Most pedig nézzük meg az UNAS-ban rejlő SEO lehetőségeket, ehhez a Marketing – Keresőoptimalizálás, SEO részhez kell navigálnunk. Íme a fontosabb beállítások:

  • Egyénileg megadott/Automatikusan generált META adatokhoz közös META adatok hozzáfűzése: Ezekkel a lehetőségekkel beállíthatjuk, hogy az eredeti (kézzel vagy automatikusan létrehozott) META adatokhoz kerüljön-e további META adat hozzáfűzésre vagy sem.
  • META title maximális hossza: A meta cím maximális hosszát állíthatjuk be, érdemes 60 karakteren hagyni.
  • META description maximális hossza: A meta leírás hosszát módosíthatjuk, az ideális érték 160 karakter.
  • META keywords maximális hossza: Alapértelmezetten 0 az értéke, hiszen a Google már nem használja ezt a HTML címkét, de ha mégis szeretnénk, hogy bekerüljön a forráskódba, akkor érdemes átállítani.
  • Robots META tag alapértelmezett értéke: Alapvetően érdemes „index” opción hagyni, hogy ne járjunk úgy, hogy véletlenül „noindex”-en marad egy fontos tartalom. Ezeket az opciókat állíthatjuk be:
    • noindex: az adott oldal nem kerülhet indexelésre, azaz nem fog a keresőkben megjelenni
    • index: az adott oldal indexelhető, azaz megjelenhet a keresőkben
    • nofollow: az adott oldal indexelhető, de további linkek nem gyűjthetőek róla
    • follow: az adott oldal indexelhető, és további linkek is gyűjthetőek róla
  • Lokalizált verziók megjelölése (hreflang): Csak többnyelvű weboldalak esetében szükséges.
  • A Facebook alap megosztó képének teljes URL-je: Ez a kép fog a Facebookon azon esetekben megjelenni, ha egy terméknek, oldalnak nem állítottál be egyedi képet.
  • Webáruházhoz kapcsolódó egyéb oldalak (SameAs): A webáruházadhoz kapcsolódó linkeket (Facebook, Instagram, TikTok, Google Cégem) helyezhetsz el a robotok számára.
  • Összevont termékek esetén az alaptípus legyen a gyűjtőoldal: Ezen beállítással elkerülhetők a duplikált tartalmak, ha az összevont termékek esetén az egyes altípusok nem vagy nem sokban különböznek egymástól.
  • Többoldalas termék lista esetén az első oldal legyen a gyűjtőoldal: Többoldalas terméklista esetén az első oldal lesz kijelölve gyűjtő (canonical) oldalnak.
  • Többoldalas plusz oldal esetén az első oldal legyen a gyűjtőoldal: Többoldalas plusz oldal esetén az első oldal lesz kijelölve gyűjtő (canonical) oldalnak.
  • Keresések indexelésének letiltása: Ezzel a beállítással letiltható a felhasználók által végzett keresések eredményeinek keresőmotorokban való megjelenése. Mivel a felhasználók keresései nagyon sok gyenge minőségű URL-t okozhatnak, így érdemes ezeket letiltani.
  • Új termék/kategória rögzítésekor automatikusan generálódjon SEF URL: Segítségével új termék vagy kategória létrehozásakor automatikusan generálható keresőbarát URL.
  • Termék listában csak azon képek megjelenítése, amik már szükségesek: Tulajdonképpen ez a lazy load funkció, amely azt jelenti, hogy egy kép vagy tartalom csak akkor kerül betöltésre, amikor az a látogató elé kerül. Ezzel csökkenthető a betöltési idő, így érdemes bekapcsolni.
  • Javascript/CSS fájlok automatikus összevonása egy fájlba (combine): A webshopban használt JavaScript és CSS fájlok vonhatóak össze, mellyel szintén a betöltési idő javítható. Érdemes bekapcsolni, de figyelemmel követni, hogy nem okoz-e problémát az oldal működésében.
  • CSS fájlok tartalmának HTML forrásba töltése (inline): Ezzel a funkcióval a CSS fájlok tartalma a HTML fájlba kerül betöltésre, mellyel szintén a sebesség javítható. Ezen funkció használatánál is érdemes körültekintően eljárni.

A Shoprenter bemutatása

A Shoprenter egy bérelhető webáruházrendszert nyújt ügyfelei számára, melynek előnyei között szerepel az egyszerű kezelhetőség, a maximális támogatás ás a könnyű testreszabhatóság.

Shoprenter hivatalos oldala

A Shoprenter mobilra optimalizált megjelenést, számos cserélhető dizájnt, SEO beállítást, ügyfélszolgálatot, tömeges termékfeltöltést, bankkártyás fizetést, jelentős mennyiségű integrációt, kuponlehetőséget és még sok más egyéb funkciót kínál egy havi (vagy éves) díjért cserébe. Az elérhető funkciók a választott csomag függvényében változhatnak.

A weboldalukon feltűntetett adatok szerint 2024 elején több, mint 17.000 webáruház használja a Shoprenter motort webshop üzemeltetésre.

Shoprenter webáruházak keresőoptimalizálása

A Shoprenter SEO beállításait a Beállítások – SEO – SEO és Analitika beállítások menüpontban találhatjuk. Íme a beállítások bemutatása és leírása:

  • Meta beállítások
    • Főoldali Meta beállítások
      • Globális Meta tag név: A főoldal címe (title), a keresőben ez jelenik meg a weboldaladra (nem egy termékedre) keresve.
      • Globális Meta leírás: A főoldal leírása, azaz a meta description, a főoldalra keresve ez jelenik meg a cím alatt a keresőkben.
      • Globális Meta kulcsszavak: Kulcsszavakat adhatsz meg a főoldaladra, oldaladra vonatkozólag, de a keresők már nem nagyon veszik figyelembe, így akár ki is hagyható.
      • Meta keyword adatok megjelenítése a forráskódban: Igen vagy nem értéket vehet fel. Alapértelmezetten Nem értéken van. Ha az eggyel fentebbi mezőt üresen hagytad, akkor ez is maradjon Nem értéken. Igazából nincs nagy szerepe.
      • Globális Robots meta tag: Alapértelmezetten „index, follow” értéken van. Ha azt szeretnénk, hogy az oldalunk megjelenjen a keresőkben, akkor hagyjuk így.
    • Globális Meta algoritmus beállítások
      • Terméknév és URL szinkronizálása: Alapértelmezetten Nem értéken van és érdemes is így hagyni.
    • Meta algoritmus beállítások
      • Kategóriaoldal esetén a Title felépítése: Igazából ennél személyes ízlésre van bízva a választás, de ajánlott olyan mellett letennünk a voksunkat, amelyben a „global title” vagy oldalunk címe is szerepel például Egyedi struktúra alapján.
      • Termékoldal esetén a Title felépítése: Szintén preferencia kérdése. Itt is érdemes a global title-t vagy az oldalunk címét szerepeltetni a címben. Ha a termékneveink rövidek, akkor belefoglalhatjuk a címbe a kategóriát is, de hosszú terméknevek esetén ez nem célszerű.
      • Gyártó oldalak esetén a Title felépéítse: Szintén érdemes a weboldalunk nevét feltűntetni a címben.
      • Kategóriaoldal/Termékoldal/Gyártó oldal esetén a Meta Keyword felépítése: Mivel a Meta Keyword-öknek már nincs szerepük a rangsorolásban, így nem érdemes ezekkel foglalkozni.
      • Kategóriaoldal/Termékoldal/Gyártó oldal esetén a Meta Description felépítése: Érdemes minden aloldalnak egyedi meta description-t írni, de ha erre nincs lehetőségünk, akkor itt legyárthatunk alapértelmezett leírásokat is. Ne felejtsük el használni a behelyettesíthető elemeket, például a [category]-t, amely azt csinálja, hogy a helyére az éppen aktuális kategórianevét helyettesíti be.
  • Duplikált tartalom
    • Kategória/Termék rövid/Termék hosszú leírás felépítése: A kategóriák leírásának, a termék rövid vagy a termék hosszú leírásának a felépítését rendezhetjük át. Az esetek nagy többségében nem érdemes hozzájuk nyúlni.
  • Google Analytics
    • Google követőkód: A Google Analytics oldalán történő regisztráció után kapott követőkódot ide kell beilleszteni.
    • IP-névtelenítés: Adatvédelmi irányelvektől függ a szükségessége. Bekapcsolva az IP cím nem kerül el tárolásra.
    • Továbbfejlesztett e-kereskedelem: Bekapcsolásával még több Google Analytics adatra tehetünk szert.
  • Google Ads: Tulajdonképpen ez nem a SEO-hoz tartozik, de ide csak a különböző követőkódokat, címkéket kell beillesztenünk.
  • Google Search Console:
    • Tulajdonjog ellenőrző meta kód: Search Console regisztráció és tulajdon hozzáadása után kapott kódot itt adhatjuk meg.
    • Google Sitemap státusz: Hagyjuk engedélyezetten.
    • Sitemap elérhetősége: Az itt látható URL-t küldjük be a Search Console Webhelytérkép fülön.
    • Képeket tartalmazó sitemap elérhetősége: Ezt az URL-t küldjük be a Search Console Webhelytérkép fülön.
  • Canonical beállítások:
    • Többváltozatos termékek esetén melyik termék változat legyen az elsődleges: A szülő termék legyen az elsődleges termék.
    • URL-ek automatikus felépítése: Célszerű a kötőjeles elválasztást választani, megszokottabb a weboldalak esetében.
    • Kategória oldali URL-ek felépítése: Hagyjuk a Csak termékoldal beállításon.
  • Google Tag Manager: Csak egy követőkódot kell beillesztenünk, de ez is elhagyható, ha nincs rá szükségünk.
  • Facebook: Facebook Pixel kódot itt adhatjuk meg, de szintén nem a SEO-hoz kapcsolódik.
  • Főoldali SEO leírás: A főoldalon megjelenő leírás, melyre általában egy jól elkészített, optimalizált főoldal esetén nincs is szükség.

Ezeken túl még amire fokozottan érdemes odafigyelni, az az, hogy a Beállítások – Webshop beállítások – Domain átirányítás menüpontban mi van beállítva. Itt kell beállítanunk az elsődleges domaint, mert ha ezt elmulasztjuk, akkor a webshopunk két címen is elérhető lesz, amely duplikációt eredményez, és kárt okoz a SEO-nknak.

Shoprenter domain átirányítás

Ennek elkerülése érdekében vegyünk fel két külön sorba a két domaint, melyek csak a „www.” előtagban térnek el. Azaz az egyikben szimplán a domain szerepeljen, a másikban pedig a domain „www.” előtaggal.

Ezt követően az egyiket jelöljük meg „Nincs, ez egy elsődleges domain” címkével, általában érdemes a „www” nélkülit választani erre.

A másikhoz pedig adjuk meg az előbb kiválasztott domaint. Azaz a „www”-s változathoz adjuk meg az „Elsődleges domainje” alá a „www” nélküli változatot.

WordPress + WooCommerce

A WordPress (röviden csak WP) egy olyan CMS, azaz tartalomkezelő rendszer, amely az évek során meghódította a világot, ma már a weboldalak/webshopok döntő többségét hajtja. A háttérben ezt PHP alapon, MySQL adatbázissal valósítja meg.

A WordPress népszerűségét leginkább nyílt forráskódjának, ingyenességének, egyszerűségének és a hihetetlen mértékű személyre szabhatóságának köszönheti. Grafikus felületen cserélhetjük le a kinézetét, vagy egészíthetjük ki funkciókkal anélkül, hogy egyetlen egy sor kódot is írnunk kellene.

Maga a WordPress alapértelmezetten nem egy webáruházrendszer, de a WooCommerce bővítménnyel karöltve villámgyorsan azzá tehető.

A BuiltWith statisztikái szerint a világon több, mint 6 millió webáruházat hajt a WooCommerce, míg Magyarországon is 30 ezer fölötti ez a szám.

Alapvető SEO beállítások a WordPress-ben

Mivel a WooCommerce webáruházak a WordPress rendszerre épülnek, így ezen szekció és beállítások megismerése is elengedhetetlen a sikeres Woo webshop üzemeltetéshez.

A SEO egyes elemeinek megvalósításához bővítményre lesz szükségünk, de szerencsére a WP tartalmaz egy-két olyan funkciót, amelyet már bővítmények nélkül is beállíthatunk. (Illetve szinte mindent beállíthatnánk bővítmény nélkül, egyedi kóddal, de célszerűbb egy bővítményre bízni ezt.)

Keresőmotor láthatóság

A keresőmotor láthatóságot az admin panel „Beállítások” menüpontjában, az „Olvasás” fül alatt találhatjátok. Ha ezt az opciót bepipáljuk, akkor megtiltjuk a keresőmotorok számára, hogy az oldalunkat a keresőikben megjelenítsék. Szóval ahhoz, hogy a SEO-ban bármit is elérjük, azaz a nulladik lépés az, hogy ezt az opciót NE pipáljuk be.

Közvetlen hivatkozások

A következő beállítási lehetőség a hivatkozások struktúrájának módosítása. Ennek igazából nagyon marginális SEO hatása van, de UX szempontból nagyon fontos, hogy milyen URL-el találkozik a felhasználó, hiszen egy átlátható URL sokkal bizalomgerjesztőbb, illetve egy leíró URL struktúra a keresőknek is jobban segít értelmezni a tartalmat.

Bár itt nincs konkrét szabály, amelyet követni érdemes, de mi azt javasoljuk, hogy a bejegyzés címe mindenképp legyen benne az URL-ben, illetve érdemes még a kategóriát is hozzáadni. Így néz ki az általunk preferált URL struktúra:

SEO bővítmények WordPress-hez

Mint említettük a minden részletre kiterjedő SEO beállítások eléréséhez nem árt egy keresőoptimalizálásra specializálódott bővítmény telepítése. Alább bemutatunk kettőt is, de számos egyéb kiváló ingyenes (vagy fizetős) plugin érhető el a piacon.

Rank Math

A Rank Math a személyes kedvencünk, rengeteg funkciója van, az ingyenes verziója bőven elég mindenre, de a fizetős verziója számos AI tudással van felvértezve. Egyetlen hátránya, hogy a túl sok beállítás megrémítheti a kezdőket, azonban ennek orvoslására van egy egyszerűsített telepítési varázsló, amely szuper hasznos tud lenni.

A beállítási varázsló igazából nem is igényel szakmai tudást, szimplán a weboldallal kapcsolatos adatokat kell megadni, például az oldal nevét, logóját stb. Ha esetleg még is szükséged volna segítségre hozzá, akkor ez az útmutató a lehető legrészletesebben elmagyaráz mindent.

Ez a telepítési varázsló megfelelően elvégzi a technikai és onsite SEO szoftveresen beállítható részeit, de ha esetleg szeretnél még mélyebben belenyúlni a beállításokba, akkor erre is van lehetőség a bővítmény beállításaiban, azonban ez kezdők számára nem feltétlen ajánlott.

Yoast

A Yoast nagyon hosszú ideig szinte egyeduralkodónak volt tekinthető a WP-s oldalak SEO-optimalizálásában, és még a mai napig is hatalmas népszerűségnek örvend. Ez többnyire annak köszönhető, hogy nagyon egyszerű a beállítása és óriási a közössége.

A képen látható telepítő végigvezet a beállításokon, a folyamat elindításához kattintsunk a bal oldali menüben a Yoast SEO fülre, alatta a General-ra, majd felül a First-time configuration-ra, végezetül pedig a Start SEO data optimization-ra, ezt követően pedig adjuk meg az oldalunkkal és közösségi profiljainkkal kapcsolatos adatokat.

Site Kit by Google

A Site Kit by Google egy kicsit kilóg a fenti sorból, hiszen ez nem lát el minden SEO feladatot, csak arra szolgál, hogy a Google különböző eszközeit könnyedén összekössük az oldalunkkal.

Segít a Google következő eszközeinek integrálásában:

  • Search Console
  • Analytics
  • AdSense
  • Tag Manager
  • PageSpeed Insights

Ám fontos megjegyezni, hogy a fenti eszközök egy részét a Rank Math-el és a Yoast-tal is integrálhatjuk, vagy akár manuálisan kódszinten, így érdemes a bővítményhalmozást kerülni.

WooCommerce webáruházak keresőoptimalizálása

A WooCommerce igazából nem szorul külön keresőoptimalizálásra, ha egy jól SEO-zott Woo-s webshopot szeretnénk, akkor a WordPress fenti beállításait kell figyelmesen végigkattintgatnunk, illetve egy jó SEO bővítményre van szükségünk. Ezentúl már csak a tartalomoptimalizálásra és linképítésre (mint minden más webshopnál) kell hangsúlyt fektetnünk.

WooCommerce SEO csekklista:

  • Állítsd be a WordPress alapvető SEO beállításait
  • Használj egy SEO bővítményt
  • Írj SEO-optimalizált termékcímet
  • Írj SEO-optimalizált termékleírást
  • Készíts rövid termék slugokat (a slug a termék linkje, például domain név + „/piros-kutyatal”)
  • Optimalizáld a termékkategóriákat, legyen mindegyiknek SEO-zott címe, leírása
  • Optimalizáld a termékképeket (leírás, helyettesítő szöveg, cím)
  • Próbáld meg a lehető leggyorsabbá varázsolni az oldalad (a lassú oldalt sem a vásárlók, sem a keresők nem szeretik)

Kicsit sokszor hangzott el a fenti felsorolásban a „SEO-optimalizált” kifejezés, de vajon mit jelent ez? A cikk későbbi fejezeteiben leírt, és végigvezetett gondolkodásmód, azaz a cikkben, a címben és a tartalomban szerepeljen a kulcsszó, de ne beleerőltetve, túl sokszor. A tartalmak legyenek minőségiek, megfelelően hosszúak és egyediek. Gondoskodjunk a belső linkek kialakításáról stb.

A csekklista és a tartalmak SEO-optimalizálásának egyes elemeit részletesebben kifejtjük lentebb.

Tartalomoptimalizálás, avagy tartalmak SEO-optimalizálása

A fent említett beállítások rendkívül stabil alapot adnak a SEO-dnak, de az igazán átütő eredményt a tartalomoptimalizálással kiegészítve fogod elérni. De mit jelent a tartalomoptimalizálás? Azt, hogy megfelelő kulcsszavakat választasz, és hogy ezeket megfelelően használod a termékek, cikkek címeiben, leírásaiban, magában a tartalmakban. Azt, hogy a tartalmaid, beleértve a termékeid adatlapjait, cikkeid, aloldalaid, kategóriád tartalmait úgy optimalizálod, állítod össze, hogy azok a keresőkben jó eredményeket érjenek el. Ezeken túl odafigyelsz a képek és egyéb médiaelemek megfelelő használatára, a belső linkek használatára és még sok minden másra.

Kulcsszókutatás

A tartalomoptimalizálás első lépésének mindig a kulcsszókutatásnak kell lennie. Kutasd fel azokat a kulcsszavakat, amelyekre valóban keresnek az emberek, így olyan tartalmakat tudsz készíteni, amelyek látogatókat hoznak a keresőkből. Erre kiváló eszközök lehetnek a Google Ads Keyword Planner-je vagy az Ahrefs ingyenes kulcsszó generátora, amely regisztráció nélkül is használható (legalábbis 2024 év elején). A Google eszköze is ingyenes, de regisztráció szükséges hozzá.

Mindkét eszköz használata nagyon egyszerű, szimplán meg kell adni a lokációt, azaz, hogy melyik területen vizsgálja a kulcsszavakat és beírni egy azzal kapcsolatos kifejezést, amiről írni szeretnénk, vagy amivel az oldalunk foglalkozni.

Szemléltetésképp nézzük meg az Ahrefs eszközét, például kutyatál kulcsszóval.

A Find keywords gomb megnyomása után egyből láthatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a webshopunk témájához, termékeinkhez. A KD kifejezés a Keyword Difficulty-ra, azaz a kulcsszónehézségre utal, azaz azt próbálja megjósolni, hogy az adott kulcsszóra mennyire nehéz a TOP10 találat közé jutni, minél kisebb az érték, annál könnyebb a rangsorolás. A Volume a havi keresési mennyiséget adja meg, míg az Updated oszlop azt, hogy az adat mikor lett utoljára frissítve.

Ezekből a kulcsszavakból láthatjuk, hogy az adott téma kapcsán mi érdekli az embereket, így tudunk következtetéseket tenni, hogy milyen új termékeket lenne érdemes behozni, milyen új cikkeket lenne érdemes írni, vagy hogy milyen kategóriákat lenne érdemes kialakítani.

Továbbá fontos megemlíteni, hogy a kiválasztott kulcsszó köré építsük a tartalmat, azaz a kulcsszót foglaljuk a címbe, a leírásba és használjuk bátran, de ne kezdjük el halmozni, azaz ne erőltessük túl a megjelenítését.

Cím, title

Ha már megvan a kulcsszó, amely köré a tartalmat szeretnénk építeni, akkor azt mindenképp foglaljuk bele a címbe is, hiszen ez az egyik legfontosabb SEO tényező, amelynek a komoly hatása van a CTA-ra, azaz arra, hogy hányan fognak a keresőkből átkattintani a cikkre, termékre. Fontos, hogy a kulcsszót úgy tegyük a címbe, hogy természetes legyen, azaz ne erőltessük bele, nyugodtan használhatunk többes számot vagy akár zárójelet.

Példa rossz címre: ,,Kutyatál: A 10 legjobb kutyatál – Kutyatál kutyáknak”

Példa jó címre: ,,A 10 legjobb kutyatál, amelyet imádni fog a kutyád”

A címek beállítását nem mutatjuk be az összes említett platformon, hiszen ezek annyira szem előtt vannak, hogy lehetetlen eltéveszteni őket.

Tartalom

A keresőoptimalizált cím mellé keresőoptimalizált tartalom illik. Azaz nem elég a cikk címét jól megírni, ha maga a tartalom gyenge, nem tartalmazza a kulcsszavakat, vagy nincs megfelelő szövegmennyiség.

A tartalomban mindenképp használjuk a kulcsszavunkat, de itt is törekedjünk arra, hogy ne halmozzuk túl azt. Használjunk szinonimákat, egyes számot, többes számot, variáljuk a kulcsszó megjelenését. A lehető legjobb, ha egyáltalán nem törekszünk a kulcsszavak megfelelő helyre való beillesztésére, hanem csak természetesen megírjuk a cikket, úgy ahogy jön.

A cikk tartalmazzon képeket, ha szükséges akkor listákat, felsorolásokat. Legyen releváns, és minőségi. Nézzük meg az adott kulcsszóra az első pár találatot, és próbáljunk minimum ugyanolyan hosszú és minőségi tartalmat készíteni. De a legjobb az, ha sikerül felülmúlnunk őket.

Használjunk belső linkeket, azaz hivatkozzunk egyik cikkünkből a másikra. De itt is csak akkor, ha az egyik cikk a másikra valóban releváns. Nyugodtan hivatkozhatunk a cikkek mellett termékekre, kategóriákra, vagy akár a főoldalra. Ezzel jelezzük a keresők felé, hogy az adott tartalom fontos számunkra, illetve segítünk a relevancia kialakításában.

A következő fontos tényező a tartalom elkészítése során: a külső linkek. Sokan ódzkodnak a tartalmukba külső linket rakni, mondván, hogy ezáltal a felhasználók elhagyják az oldalt, de ez nem feltétlen igaz. A felhasználók örülnek a további információknak, a forrásmegjelöléseknek. Illetve a külső linkek beállíthatóak, hogy új ablakban nyíljanak meg. Ezenfelül a külső linkek SEO szempontból is hasznosak, hiszen a Google hitelesebbnek találja azokat a cikkeket, amelyek megjelölik a forrásukat.

Meta leírás, description

A meta description az a leírás, amely a keresőkben jelenik meg a cím alatt. Mind a keresők, mind a felhasználók szempontjából fontos és komoly hatása van a CTA-ra. Az ajánlott hossza 160 karakter, amelyen érdemes belül maradni, mert az ennél hosszabb szövegek megvágásra kerülnek. Bár a Google olykor ez alatt is átírhatja önkényesen, de sok esetben az eredeti marad a helyén.

Az ideális meta leíráshoz írjunk rövid, tömör, érdeklődésfelkeltő szöveget. Ebbe a szövegbe is tegyük bele a kulcsszavunk, tulajdonképpen próbáljuk meg leírni, hogy miről szól a cikkünk, termékünk vagy hogy mire számíthat az érdeklődő.

  • WordPress: A Rank Math automatikusan behúzza az excerpt-et, azaz kivonatot a meta leírásba. A Rank Math-nál vagy a Yoast-nál is találunk Meta description vagy Meta leírás mezőt, ahol módosíthatjuk. (Akár a kivonattól eltérőre is.)
  • UNAS: Beállításfüggő, hogy mi kerül a meta leírásba, de alapesetben a cím és a termék oldalán megadott rövid leírás.
  • Shoprenter: A tartalom SEO beállítások füle alatt módosíthatjuk a Meta description kulcsszónál. (Lásd lenti kép.)
Shoprenter blog, cikk SEO beállításai

Keresőbarát URL cím

A keresőbarát URL a termék, cikk linkje, amelyen el lehet érni azt. Érdemes leírónak és könnyen érthetőnek lenni. Egyes esetekben érdemes a címbe a kategóriát is belefoglalni, de ez nem mindig van így. A kategória kihagyására ok lehet, hogy a termékeket nem feltétlenül lehet egy konkrét kategóriába besorolni, vagy ha előfordulhat, hogy a kategóriát változtatni kell.

Íme egy példa: Ha van egy „Piros műanyag, nagyméretű kutyatál” termékünk, akkor valami ilyesmi lesz a keresőbarát URL: „/piros-muanyag-nagymeretu-kutyatal”.

Az URL címek általában sokadrangú SEO tényezők, de felhasználói szempontból fontos szerepe van, hogy a felhasználó már az URL-re ránézve tudja, hogy az adott tartalom miről szól.

Az UNAS-nál, a Shoprenternél és a WordPress/WooCommerce kombónál is a termék nevéből kerül legenerálásra az URL, amelyet ha szeretnénk, akkor mind a három rendszerben átírhatunk.

Képek keresőoptimalizálása

A képeket is érdemes keresőoptimalizálnunk, hogy a képkeresőkben (például a Google képkeresőjében) is ránk találjanak az érdeklődők.

A képeket kétféleképpen keresőoptimalizálhatjuk, az egyik a képhez tartozó adatok kitöltése, a másik pedig a kontextus alapú keresőoptimalizálás. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha beágyazunk egy képet egy tartalomba, akkor mindig tegyünk említést róla, írjuk le, hogy mi szerepel a képen, mi a célja stb, főleg, ha egy infografikáról van szó. Ez segít a keresőknek jobban megérteni, hogy miről szól az adott kép.

Képek keresőoptimalizálása Shoprenter-ben

Shoprenter-ben az alternatív szövegre kell odafigyelnünk a képek keresőoptimalizálásakor. Adjunk meg a feltöltött képnek egy alternatív szöveget, ahol leírjuk, hogy miről szól a kép. Ez nem csak a keresőknek segít, hanem vakok és gyengénlátók számára is, illetve olyan esetekben is hasznos lehet, amikor a kép valamilyen okból kifolyólag nem tud betölteni.

Képek SEO-zása WordPress-ben

A médiatárban válasszuk ki az adott médiafájlt és töltsük ki a következő adatokat:

  • Helyettesítő szöveg: Írjuk le, hogy miről szól az adott médiaelem, hogy azok is tudják, akiknek nincs lehetőségük látni/hallani azt, vagy ha csak szimplán nem jól jelenik meg.
  • Cím: Adjunk címet is a médiaelemnek, csakúgy, mint a bejegyzésnek.
  • Leírás: A leírásról se feledkezzünk meg.

UNAS képek optimalizálása keresőre

UNAS-ban is pofonegyszerű dolgunk van, szimplán nyissuk meg a terméket, amelyet keresőoptimalizálnánk, majd felül kattintsunk a „Képek” opcióra, ezt követően a feltöltött képeknél töltsük ki a „Kép ALT/TITLE attribútuma” mezőket.

Képek keresőoptimalizálása UNAS-ban

Ha pedig cikket töltenénk fel, vagy képet ágyaznánk a szerkesztőbe, akkor a kép feltöltése után a „Kép leírása” mezőt kell kitöltenünk.

Unas kép SEO

Belső linkek

A belső linkekről már írtunk pár szót feljebb, de úgy gondoljuk, hogy muszáj jobban kiemelnünk, mert bár látszólag ez egy kevésbé fontos SEO tényező, de valójában nagyon is sokat számít.

Szóval, mik is azok a belső linkek? A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek ugyanazon oldalra mutatnak, mint ahová elhelyeztük a linket. Egyszerűbben megfogalmazva a belső linkekkel nem más weboldalát linkeljük, hanem a sajátunkat. Például az egyik cikkünkből meglinkeljük az egyik termékünket.

Miért is fontosak a belső linkek? Azért, mert segítenek a keresőknek megérteni, hogy miről szól a meglinkelt tartalom. A link horgonyszövege segít a keresőknek megérteni, hogy mi található a meglinkelt oldalon, pontosan ezért fontos a horgonyszöveg leíró legyen, azaz utaljon arra, hogy miről szól a meglinkelt tartalom.

Ezenfelül a belső linkek segítenek az egyes oldalak közötti relevanciák kialakításában. Azaz, ha egy cipőket listázó blogcikkből meglinkelünk egy konkrét cipőt, akkor pontosan értelmezhető, hogy milyen kapcsolatban áll a két oldal. Illetve, ha egy adott oldal több belső linket kap, akkor azzal jelezhetjük a keresők felé, hogy az adott oldal fontos számunkra.

A fejlécben található linkek is arról árulkodnak, hogy az ott szereplő elemek (például kategóriák) fontosak számunkra, hiszen a fejlécben található menü minden oldalon betöltésre kerül, így minden oldalról belső linket kap.

Ezeken túl érdemes még a belső linkekkel úgy eljárnunk, hogy egy horgonyszöveg csak egy oldalhoz tartozzon. Például ha van egy cipőkkel foglalkozó kategóriánk, és vannak (nyilvánvalóan) cipő termékeink, akkor mindnek más legyen a horgonyszövege. Ne hivatkozzunk a kategóriára is „cipő” és az egyik termékünkre is „cipő” horgonyszöveggel. Maga a termék nyugodtan kapjon márka és típus megjelölést a hivatkozáshoz.

Kategóriaoldalak

A kategóriaoldalak optimalizálása elengedhetetlen, hiszen nagyon sok esetben a keresőből érkező látogatók nem egy termékoldalra, hanem egy kategóriaoldalra érkeznek.

Mire figyeljünk a termékoldalak kialakításánál? Legyen hosszú és minőségi leírás, természetesen itt se felejtsük el a kulcsszókutatást, majd ezen kulcsszavak címbe és leírásba, valamint tartalomba való beillesztését.

UNAS

Hol tudom optimalizálni a kategóriaoldalakat? Szimplán navigálj a Termékek – Kategóriák kezelése pontra, ahol válaszd ki a szerkeszteni kívánt kategóriát vagy alkategóriát és kattints a Módosít gombra.

Itt két opciót fogsz látni: Kategória/Termék lista feletti tartalom és Kategória/Termék lista alatti tartalom. Célszerű a felső leírást, tartalmat egy rövidebb szöveggel feltölteni, hogy a felhasználó ne egy hosszú és átláthatatlan szöveget kapjon, hanem csak egy rövid leírást, majd egyből a termékeket. Itt röviden írjuk le, hogy mi ez a kategória, milyen termékek találhatók benne stb. Majd a lenti leírásba írhatunk bővebben, hiszen az a lap aljára kerül, és nem zavarja a látogatót, nem csúsztatja lentebb a termékeket stb.

WordPress

WordPress esetében nem mennénk túl mélyen bele a konkrét lépések ismertetésében, mert ahány SEO bővítmény, annyi megjelenés, beállítás. De általánosságban elmondjuk a teendőket:

  1. Lépjünk be az admin oldalra.
  2. A bal oldali menüben válasszuk a „Bejegyzések” opciót, majd alatta a „Kategóriák” almenüt.
  3. Válasszuk ki a szerkeszteni kívánt kategóriát, majd kattintsunk rá.
  4. Ezt követően bővítményfüggő a dolog. A Rank Math automatikusan behúzza a bejegyzés címét és leírását, de ezeket nyugodtan szerkeszthetjük, így például beállíthatunk olyat, hogy más jelenjen meg az oldalon és a találati listákon, vagy a közösségi médiában. Ezt követően dönthetünk az index, noindex és hasonló SEO beállításokról.

Shoprenter

Shoprenter-ben a kategóriákat a Termékek fül alatt lévő Kategóriák menüben tudjuk szerkeszteni. Itt létrehozhatunk újabb kategóriákat vagy szerkeszthetünk már meglévőket is.

Kiemelten figyeljünk oda a következő lehetőségekre:

  • Kategória neve
  • Leírás
  • Keresőbarát URL
  • Szülőkategória
  • Kép

Termékoldalak optimalizálása

A termékoldalak optimalizálására pontosan az igaz, amit fentebb leírtunk a tartalomoptimalizálásnál. Íme egy checklist, amelyet érdemes figyelembe venned a termékoldalaid kialakítása során:

  • Legyen nagyon jó és lényegre törő cím, amely tartalmazza a kulcsszót és a terméknevét is
  • A terméknek legyen részletes és minőségi leírása, amely egyedi (ne a gyártótól vedd át, vagy ha igen, akkor egészítsd ki, turbózd fel)
  • Használj képeket, videókat, hogy minél értékesebb legyen a termékoldalad
  • Támogasd meg a termékeid linkekkel
  • A termékeket rendezd termékkategóriákba

Termékkategóriák optimalizálása

Most pedig következzen a csekklista a termékkategóriákhoz:

  • Legyen kulcsszókutatott, kulcsszót tartalmazó címe a termékkategóriáknak
  • Készíts egyedi leírást a kategóriáknak
  • Ha szükséges, akkor a termékkategória kapjon alkategóriákat
  • Ha szükséges, akkor tartalmazhat képet, de ne erőltesd bele, ha nincs ott helye
  • Ha a termék igényli, akkor legyen szűrhető, rendezhető a termékkategória

Blog, cikkek

Webáruházak esetében sokan úgy vélik, hogy nincs szükség blogra, hiszen ez nem egy információs platform, arra van számos egyéb oldal. Vagy, hogy miért adjak információt olyan személyeknek, akik amúgy nem is vásárolni szeretnének? A válasz az, hogy azért, mert aki érdeklődik, az előbb-utóbb valószínűleg vásárolni is fog. Miért? Mert vannak olyanok, akik egy olyan korai szakaszban járnak, ahol még csak érdeklődnek, információt gyűjtenek az adott téma kapcsán.

Ha ilyen típusú cikkeket is készítesz, akkor bevonzhatsz olyan érdeklődőket, akik később könnyebben válhatnak vásárlókká. Vagy azért, mert már az információs cikkben meggyőződ őket, vagy azért, mert remarketingben később olcsóbban tudod őket visszacsábítani a webshopodba.

Szóval a rövid válasz: igen is szükség van blogra, amely segítségével extra bevételekre tehetünk szert.

Átirányítások

Ha elfogy egy termék és nem tudunk újat szerezni belőle, vagy szimplán törölsz egy oldalt, bejegyzést, terméket, amely már régóta jelen van a Google-ben, sőt már forgalmat is generál, akkor nem szabad azt annyiban hagyni. Hogy a forgalom megmaradjon, vagy a kapott linkerő ne vesszen kárba, az oldalt át kell irányítani.

Átirányítás UNAS-ban

Átirányításokat az UNAS-ban úgy hozhatunk létre, hogy elnavigálunk a Marketing – Keresőoptimalizálás, SEO fülre, ahol az URL kezelés és Átirányítás pontokra kell kattintanunk.

A fülön a Hozzáad gombbal hozhatunk létre új átirányítást, itt az URL mezőbe a régi URL, a cél mezőbe pedig az új URL-t kell megadni, amelyre a törölt URL-t szeretnénk irányítani. Végül ne felejtsük el a Ment gombot megnyomni.

Shoprenter átirányítások

Szerencsére átirányítások létrehozására a Shoprenter-ben is van lehetőség, ehhez a Beállítások – SEO és analitika – 301-es átirányítások fület kell felkeresnünk.

Shoprenter 301-es átirányítás

A fülön a Régi URL-hez adjuk meg azt az URL-t amiről átszeretnénk irányítani. Az Új URL-hez azt, ahová a régi URL-t átszeretnénk irányítani. Majd végezetül nyomjuk meg a Mentés gombot.

Átirányítás WordPress-ben

WordPress-ben kicsit más a helyzet, mert sokkal többféleképpen lehet megoldani az átirányításokat, például meg lehet valósítani htaccess fájlban is, de ha telepítve van a Rank Math, akkor grafikus felületen is megoldhatjuk azt. (Ezeken kívül még több lehetőség áll a rendelkezésünkre, de ez a kettő a legkézenfekvőbb jelenesetben.)

Most pedig a Rank Math-es megoldást ismertetjük: A bal oldali menüben a Rank Math SEO fülre kattintva, az Átirányítás alpont alatt az Új hozzáadása gomb megnyomásával elővarázsolhatjuk az átirányításokat kezelő lapot. A Forrás URL-hez annak az oldalnak a címét kell írni, amelyet töröltél, a Cél URL-hez pedig azt, ahová a törölt tartalom URL-jét szeretnéd átirányítani. Végül ne felejtsd el menteni az új átirányítást.

Linképítés

Ha megvan a technikai és onsite SEO, akkor következhet az offsite SEO legfontosabb része, a linképítés. A linképítés az a folyamat, amikor külső oldalakról a mi weboldalunkra/webshopunkra mutató linkeket szerzünk. A keresők a számos egyéb (onsite, technika SEO) mellett azt is figyelik, hogy mennyi és mennyire minőségi oldalról szerzünk ránk mutató linket.

Minél több jó minőségű link mutat az oldalunkra, a webshopunk annál jobban felértékelődik a keresőmotorok szemében, és annál előkelőbb helyekre kerül. De a hangsúly a minőségen van, hiszen 1 nagyon erős link többet érhet, mint 20 gyengébb link.

De mi számít jó linknek? Leginkább az, amely releváns ránk nézve, azaz, hasonló témában készít tartalmakat, mint mi. Az, amelyik régóta a piacon van, vagy nagy forgalmat ér el. Vagy az, amelyikre sokan hivatkoznak.

Mennyi linket kell szerezni? Ezt nagyon nehéz megmondani, függ a konkurenciától és számos egyéb tényezőtől, de azt biztosan kijelenthetjük, hogy a rendszerességre kell törekedni. Azaz célszerűbb havi pár linket építeni a webshopunk számára folyamatosan, mint egyszerre 20-at, majd végleg leállni.

A linképítés elengedhetetlen folyamat, nagyobb versenynél lehet bármennyire jó a technikai vagy onsite SEO-d, ha nem mutat elegendő link a webáruházadra, az nem fog megfelelő helyen rangsorolni. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak a linképítésbe kell energiát fektetni, hiszen a linképítés sem fog működni onsite és technikai SEO nélkül.

Szerezz több forgalmat a keresőkből

Bízd igazi hozzáértőkre a webáruházad keresőoptimalizálását, hogy jobb helyezéseket érj el a keresőkben, és ezáltal több látogatóra és magasabb bevételekre tehess szert.

A SEO összes folyamatát elvégezzük helyetted, így több időd marad a webáruház egyéb fontos ügyeivel foglalkoznod.

Teljes körű technikai, on-page és off-page keresőoptimalizálást végzünk, amely magába foglalja a kulcsszókutatást, a konkurenciaelemezést, a linképítést, a termék-, és kategóriaoldalak optimalizálását, a SEO-optimalizált blogcikkírást és még sok minden mást.