fbpx
Így építs linkeket a webáruházad számára (Webshop linképítés tippek)

Így építs linkeket a webáruházad számára (Webshop linképítés tippek)

Ebben a cikkben segítünk kiigazodni a webshopok linképítésében, elmagyarázzuk a linképítés fogalmát, fontosságát, a dofollow és nofollow linkek közötti különbségeket. Elmondjuk, hogy mi számít jó linknek, illetve mutatunk pár ingyenes és fizetős linképítési lehetőséget webáruházak számára.

Mi az a linképítés?

A linképítés (angolul: link building) egy olyan keresőoptimalizálási (SEO) technika, amelynek célja, hogy egy adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozást (azaz linket) szerezzünk. A keresők a találati lista összeállításánál, azaz a helyezések megítélésénél nagy mértékben veszik figyelembe a weboldalra mutató hivatkozásokat, ezért a linképítés célja a mennyiségi és minőségi linkszerzés. Magyarul, a linképítés célja, hogy előrébb kerüljünk a keresőmotorok találatai között. Persze, ehhez a linképítés mellett további keresőoptimalizálási tevékenységekre is szükségünk van.

Miért fontos a linképítés?

Ahogy az előző részben említettük, a linképítés célja a keresőkben való előrébb jutás. De nézzük meg vázlatpontokba szedve a linképítés céljait, illetve előnyeit:

  • Jobb helyezések a keresőkben: A keresők a találati rangsorok, listák megállapításánál a weboldalra mutató linkek számát és minőségét is figyelembe veszik.
  • A weboldal látogatottságának növelése: A külső linkek segítségével a weboldalra több látogatót vonzhatunk, ami növeli a weboldal forgalmát.
  • A weboldal hitelességének növelése: A külső linkek azt jelzi a keresőknek, illetve az olvasóknak, hogy a weboldal értékes és megbízható tartalmat tartalmaz.

Vizsgáljuk meg, hogy hogy néz ki HTML-ben egy link, hivatkozás.

Egy linket az <a> HTML elem segítségével definiálhatunk. Az <a> elem két fő tulajdonsággal rendelkezik:

  • href: Ez a tulajdonság határozza meg a link célját, azaz a weboldal vagy tartalom URL-címét, amelyre a link mutat.
  • text: Ez a tulajdonság határozza meg a link látható szövegét, amelyet a felhasználók láthatnak és kattinthatnak.

Íme egy példa egy szöveges linkre:

<a href="https://webaruhaz-seo.hu/">További információk</a>

Ez a link a https://webaruhaz-seo.hu/ URL-címre mutat, és a „További információk” szöveggel jelenik meg.

Dofollow vs nofollow

A dofollow és a nofollow két olyan HTML attribútum, amelyek a linkek viselkedését határozzák meg a keresőmotorok követési szempontjából.

A dofollow linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy kövessék az adott hivatkozást. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok a linket felhasználhatják a weboldal rangsorolásának meghatározásához a keresési találatokban.

A nofollow linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy ne kövessék az adott hivatkozást. Ez azt jelenti, hogy a link (elméletileg) nem lesz hatással a weboldal rangsorolására. Ám a valóságban ezeket a linkeket is elemzik a keresők, és felhasználják a tartalom és weboldal értelmezésére, bár nincs akkora hatásuk és súlyuk, mint a dofollow linkeknek.

A dofollow és a nofollow linkek közötti fő különbség tehát az, hogy a dofollow linkek közvetítik a linkerőt, míg a nofollow linkek nem.

A dofollow linkeket általában a következő esetekben használjuk:

  • A weboldal hitelességének növelése érdekében: A dofollow linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy a weboldal értékes és megbízható tartalmat tartalmaz.
  • A weboldal keresési találati rangsorának javítása érdekében: A dofollow linkek segíthetnek a weboldalnak magasabb rangsort elérni a keresési találatokban.

A nofollow linkeket általában a következő esetekben használjuk:

  • A link spam elkerülése érdekében: A nofollow linkek segítségével megakadályozhatjuk, hogy a keresőmotorok spamként értelmezzék a linkeket.
  • A linkek minőségének javítása érdekében: A nofollow linkeket használhatjuk arra, hogy elkerüljük, hogy a keresőmotorok túl sok linket kövessenek egy adott weboldalról.

Tudjuk, hogy linkeket kell szereznünk annak érdekében, hogy jobb helyezéseket érjünk el a keresőkben, de nem minden hivatkozás ugyanolyan erősségű. Mi számít jó linknek, mire figyeljünk oda a hivatkozások szerzésekor?

  • A linkek minősége: A linkek minőségét számos tényező meghatározhatja. Lentebb láthattok párat ezek közül.
    • A linkelő weboldal relevanciája: A linkelő weboldalnak relevánsnak kell lennie a linkelt weboldalhoz képest, azaz tartalomban közel kell állnia.
    • A linkelő weboldal domain rangja: A linkelő weboldal domain rangja minél magasabb, annál értékesebb a link. Egy olyan weboldal, amelyre szintén sok link mutat, vagy nagy a forgalma, értékesebb linket tud adni számunkra.
  • A linkek mennyisége: A linkek mennyisége is fontos szerepet játszik a linképítésben, de a minőséget nem szabad figyelmen kívül hagyni.
  • A linkek természetessége: A linkeknek természetes hatásúaknak kell tűnniük, ne legyenek feltűnőek, és ne hassanak mesterségesnek.

Milyen linkeket szerezz a webshopod számára?

Ezt a kérdést már részben megválaszoltuk az előző pont során, de íme röviden és tömören összefoglalva. Próbáljunk olyan minőségi és releváns linkeket szerezni a webáruházunk számára, amelyek értékes és valós forgalommal rendelkező oldalakról érkeznek.

Mit jelent a minőségi? Hogy olyan oldalakról érkeznek, amelyeken olyan tartalmak vannak, amelyekről látjuk, hogy volt munka vele. A cikkek igényesek, hosszúak, tartalmaznak képeket, videókat.

Mit jelent a relevancia? A relevancia azt jelenti, hogy olyan oldalakról kell linkeket kapnunk, amelyek kapcsolódnak a mi oldalunk témájához. Azaz vagy ugyanabban, vagy egy hasonló témában alkotnak tartalmakat. Természetesen iszonyatosan nehéz teljesen velünk azonos témában linket szerezni, mert a konkurenciák erre általában nem lesznek hajlandóak, ezért nyugodtan hátrébb léphetünk egyet-kettőt és választhatunk hozzánk illő témakört tágabb értelemben is. Például, ha kutyaházakkal foglalkozunk, akkor szerezhetünk linkeket kutyákkal, állatokkal foglalkozó weboldalakról is, vagy általános hírportárokról.

Mit jelent a valós forgalom? Valós forgalom alatt nem azt kell érteni, hogy az oldalt muszáj napi szinten több százezer embernek látogatnia, sőt. Bőven elég, ha egy apró kis törzsközönség látogatja, a kifejezés arra utal, hogy ne nulla forgalommal rendelkező oldalakról kapjunk linkeket.

Ingyenes linképítési módszerek webshopok számára

Az elmélet után itt az idő, hogy megnézzünk pár konkrét linképítési lehetőséget. Elsőnek az ingyenes megoldásokkal kezdjük, amelyek hatásukban nem biztos, hogy annyira jók lesznek, mint a fizetősök, de kezdésként, vagy a fizetős megoldásokkal párhuzamosan használva rendkívül hasznosak tudnak lenni.

Partnerek, beszállítók, viszonteladók

Az első és legkézenfekvőbb lehetőség a közvetlen közelünkben, kapcsolati rendszerünkben való keresgélés. Vegyük számításba azokat a partnereinket, beszállítóinkat, viszonteladóinkat, nagykereskedéseinket, akiknek van weboldaluk és kérjük meg őket, hogy hivatkozzanak ránk a weboldalukon keresztül. Rakják fel, hogy kapcsolatban állnak velünk, cserébe mi is kirakhatjuk őket. Ez mindkét fél számára előnyös lehet, hiszen az érdeklődők látni fogják, hogy kikkel működnek/működünk együtt.

Vendégblog, linkcsere

A vendégblogoláshoz vagy linkcseréhez releváns, hozzánk kapcsolódó weboldalakat kell keresnünk, olyan oldalakat, ahova szívesen kikerülnénk. Állítsunk össze egy listát értékes oldalakkal, vegyük fel velük a kapcsolatot, vázoljuk nekik, hogy szívesen kikerülnénk az oldalukra. Ez általában úgy szokott működni, hogy egy értékes, hosszú és minőségi cikket kell írnod, amelybe elhelyezhetsz egy, a te weboldaladra mutató linket.

Ennél a megoldásnál kiemelten fontos, hogy több „célpontunk” legyen, mert biztosan lesznek olyanok, akik nem fognak visszaírni, vagy elutasítanak.

Sajtóközlemény

A sajtóközleményes linképítés során egy érdekes és új, máshol még nem megjelent hírt kell eljuttatnunk a hírportálok szerkesztőségeinek. Írjunk egy olyan közleményt vagy cikket, amelyről még nem volt szó a magyar piacon, majd kutassuk fel azokat a hírportálokat, amelyek számára ez a hír érdekes lehet. Ehhez szükségünk lesz egy szerkesztőségi listára, amelyben szerepelnek az egyes hírportálok szerkesztői, újságírói.

Linket erre azért fogunk kapni, mert kiemeljük, hogy az információ a mi weboldalunkról származik, vagy feltöltjük a teljes sajtóközleményt az oldalunkra és megkérjük a hírt lehozó újságírókat, hogy linkeljenek vissza az eredeti forrásra.

Márkaemlítések linkekké konvertálása

A következő lehetőség azoknál a webáruházaknál működik jól, akik már régebb óta a piacon vannak. Ez a megoldás úgy működik, hogy olyan említéseket kell keresnünk a webshopunkra vonatkozólag, ahol elfelejtettek meglinkelni minket.

Ezt a legcélszerűbb úgy megoldani, hogy beállítunk egy Google Értesítőt, amely a megadott email címen értesít minket, ha valaki a megadott kifejezést megjelenítette a weboldalán. Csak szimplán megadjuk a saját email címünket és a webáruházunk nevét, címét, és minden említésnél értesítést kapunk róla.

Blog készítése

A blog és az informatív tartalom készítése az egyik legjobb (bár tény, hogy az egyik legtöbb időt igénylő is) linkszerzési mód. Ha olyan tartalmakat készítünk, amelyek információkkal, válaszokkal szolgálnak az olvasók számára, akkor az idővel hivatkozási alap lehet, felhasználhatják azt későbbi cikkek elkészítéséhez. Ha felhasználják a tartalmunkat, akkor nagy eséllyel egy ránk hivatkozó linket is kapunk.

Milyen cikkeket készítsünk, hogy link legyen a jutalmunk?

  • legyen hosszú és részletes
  • legyen szakmai és informatív
  • tartalmazzon hivatkozásokat, forrásokat
  • tartalmazzon képeket és videókat

Wikipédia

A Wikipédiát nem egyetlen egy ember írja, bárki hozhat létre új szócikkeket, módosíthat vagy kiegészíthet meglévőket. Ha a cégünk már régóta a piacon van, vagy valamilyen innovatív termékkel foglalkozunk, akkor létrehozhatjuk a saját szócikkünket, melybe hivatkozásokat helyezhetünk el a webáruházunkról.

Ennek a megoldásnak az egyetlen hátránya, hogy kisebb cégek, vagy általános termékek esetén nem fog működni. Ebben az esetben megpróbálhatunk egy informatív cikket írni a weboldalunkra, amelynek információival kiegészíthetünk egy releváns Wikipédia cikket, melynek forrásai között feltűntethetjük a saját cikkünket.

Fórumok

A következő lehetőség esetében nagyon könnyű átesni a ló túloldalára, és spam linkeket szereznünk, ezért óvatosan járjunk el. Rengeteg fórum található internetszerte, így biztosan találunk olyat, amely a webshopunk termékeihez kapcsolódik. Próbáljunk meg ezeken a fórumokon aktívan részt venni a beszélgetésekben, segíteni a felmerülő kérdésekben, és ha egyszer úgy adódik, hogy a mi webáruházunk, vagy termékünk linkje tényleg segítség tud lenni, akkor osszuk meg a fórumon.

De természetesen figyeljünk arra oda, hogy ne spameljük a webshopunk linkjét, ne osszuk meg túl sokszor, és még véletlenül se rakjuk olyan helyekre, ahol semmi szükség nincs rá.

Helyi lapok

Ha esetleg olyan városban, közösségben élsz, amelynek van internetes portálja, és nincs akkora médiazaj, hogy elvessz a napi hírek között, akkor érdemes lehet felkeresned őket, hogy megjelenj a weboldalukon, bemutatva a vállalkozásod. Valószínűleg ők is örülni fognak neked, mert kisebb városokban szeretik a helyi kezdeményezéseket támogatni, míg te is örülni fogsz a viszontlinknek.

Pinterest

Tudtad, hogy a Pinteresten is megoszthatod a termékeidet, amelyekhez még egy hivatkozást is kapcsolhatsz? Ha a termékeid vizuálisak, a feltöltött képeid minőségiek, a címeid, leírásaid keresőoptimalizáltak, akkor kis belefektetett munkával szép számú látogatót tudsz átterelni a webáruházadba.

Fizetős linképítési módszerek webáruházak számára

Az ingyenes linképítési lehetőségek után, eljött a fizetős lehetőségek ideje. A listában szerepelnek olyan klasszikus megoldások, ahol a link elhelyezésért kell fizetned, és olyanok is, ahol azzal fizetsz, hogy egy terméket biztosítasz a link elhelyezőjének.

Fizetős linképítés

Az első fizetős lehetőség, amely nyilván a legjobb eredmények elérésére képes: a fizetős linképítés. Ebben az esetben azért kell fizetnünk a szolgáltatónak, hogy az a webshopunkra mutató linkeket szerezzen. A linképítőnek meg van a tudása, tapasztalata és kapcsolata ahhoz, hogy olyan oldalakról szerezzen linkeket, amelyek tényleg előrébb viszik a linkelt oldalt a keresőkben.

Terméktesztek

Ha a termékeink alkalmasak a tesztelésre, összehasonlításra, és a büdzsénk megengedi, akkor érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy kiküldünk a termékből 1-2 tesztpéldányt, amelyet az adott sajtóorgánum letesztel, kipróbál. Cserébe feltűntetik a cikkben, hogy kitől kapták a terméket. Kisebb hírportálok esetében, szó lehet a termék csak ideiglenes kipróbálásáról, de ha a termék nem túl értékes, akkor végleg is felajánlhatjuk a tesztelőknek. Azonban nagyobb hírportálok, és kevésbé értékes termékek esetében, arról is lehet szó, hogy fizetnünk kell, hogy leteszteljék a termékünket.

Affiliate marketing, ár-összehasonlító rendszerek

Ha lehetőséget engedünk az affiliate marketingnek, illetve bekerülünk néhány ár-összehasonlító oldal rendszerébe, akkor újabb linkszerzési lehetőségek nyílnak meg előttünk, illetve a bevételeinket is növelhetjük az újabb piacok, illetve érdeklődők elérésével.

Jótékonykodás

Ha van lehetőségünk, akkor jótékonykodjunk. Ezzel nem csak társadalmilag fontos ügyeket támogathatunk, hanem linkeket is szerezhetünk a webshopunk számára, ha erről a megajándékozott alapítvány beszámol.

Szerezz több forgalmat a keresőkből

Bízd igazi hozzáértőkre a webáruházad keresőoptimalizálását, hogy jobb helyezéseket érj el a keresőkben, és ezáltal több látogatóra és magasabb bevételekre tehess szert.

A SEO összes folyamatát elvégezzük helyetted, így több időd marad a webáruház egyéb fontos ügyeivel foglalkoznod.

Teljes körű technikai, on-page és off-page keresőoptimalizálást végzünk, amely magába foglalja a kulcsszókutatást, a konkurenciaelemezést, a linképítést, a termék-, és kategóriaoldalak optimalizálását, a SEO-optimalizált blogcikkírást és még sok minden mást.