fbpx
Mennyibe kerül egy webáruház SEO-ja? (Webshop keresőoptimalizálási árak)

Mennyibe kerül egy webáruház SEO-ja? (Webshop keresőoptimalizálási árak)

Ebben a cikkben körbejárjuk a webáruházak keresőoptimalizálásának költségeit, megmutatjuk, hogy mennyibe kerül egy webshop SEO-zása.

Mennyibe kerül egy webáruház SEO-ja?

A keresőoptimalizálási árakat rendkívül nehéz összehasonlítani, mert ahány szolgáltató, annyi szolgáltatás. Csak úgy, mint egy utazási iroda esetében, az ár nagyban függ attól, hogy mit tartalmaz maga az ajánlat. Ebből kifolyólag ne csak az árat nézzük, hanem azt is, hogy mit kapunk cserébe.

A webáruházak keresőoptimalizálása általában 50-100 ezer forinttól szokott kezdődni, míg a határ a csillagos ég, attól függően, hogy mekkora piaci szereplőkkel szeretnénk labdába rúgni. A több százezer forintos árak elsőre elrettentőek lehetnek, de könnyen találkozhatunk milliós költségekkel is, ha kompetitív témában szeretnénk eredményeket elérni.

A havi, azaz rendszeres keresőoptimalizálás általában a technikai SEO beállítását, az onsite SEO-t, a termékek, cikkek keresőre való optimalizálását, a főoldal és a kategóriák SEO-zását, konkurenciakutatást, kulcsszóelemzést, illetve a linképítést takarja. Minél nagyobb egy weboldal, annál több munka lesz vele, így az árak ennek mértékében is emelkedhetnek.

Illetve a SEO egyik legköltségesebb eleme a linképítés, amely elengedhetetlen a keresőkben való előretöréshez. Minél kompetitívebb egy téma, annál több linkre lesz szükség, azonban ezeknek elhelyezése költséges folyamat, ebből is adódik, hogy egy nehéz témában, sokkal többe kerülhet a linképítés, mint egy olyan területen, ahol alig van versenytárs.

Mennyibe kerül egy weboldal keresőoptimalizálása?

Szimpla weboldalak esetében sincs számottevő különbség az árak tekintetében, talán azt mondhatjuk, hogy egy nagyon kicsit alacsonyabb a belépési küszöb, de ez szinte alig észrevehető. Ezenfelül egyszerű weboldalak esetében is fennáll, hogy iszonyatosan nagy a szórás, mind az árakban, mind a kínált szolgáltatásokban. Szinten befolyásolja az árat az oldal mérete és a konkurenciák száma.

Milyen költségei vannak a keresőoptimalizálásnak?

Most már nagyjából láthatjuk, hogy mennyibe kerül a keresőoptimalizálás, itt az ideje, hogy megtudjuk azt, hogy mi indokolja ezeket az árakat.

A keresőoptimalizálásnál alapvetően a szakember díját, a linképítést, és az esetlegesen felmerülő szövegírás árát kell kifizetni.

A technikai, az onpage és offsite SEO-t a keresőoptimalizálási szakember végzi, ő végez kulcsszókutatást, konkurenciaelemzést, nézi át a tartalmakat stb. Sok órát tesz egy weboldal elemzésébe, és javításába. Ám az eredmények eléréséhez ez önmagában még nem elég, szükség van linképítésre is. A linképítés az a folyamat, amikor különböző oldalakra olyan cikkek kerülnek ki, amelyek a mi weboldalunkra mutató linkeket tartalmaznak. A keresők a ránk mutató linkeket pozitív szignáloknak tekintik, így ha megfelelő minőségű és mennyiségű link mutat ránk, akkor a keresőkben elkezdünk előrébb lépkeni.

Azonban a linkek elhelyezésének általában költsége van, fizetni kell a weboldalak üzemeltetőinek, hogy kihelyezzék a ránk mutató linket tartalmazó cikket a weboldalukra. Minél erősebb, népszerűbb az oldal, annál többet kér el egy link elhelyezéséért, és minél erősebb egy oldal, annál nagyobb lesz a mi oldalunkra gyakorolt hatása. A linképítésnél a havonta építendő linkek számát szintén a konkurenciák mennyisége és erőssége határozza meg.

Ezenfelül még opcionálisan felmerülhet a szövegírás költsége, amely alatt azt kell érteni, hogy a SEO szakember kiszervezheti a blog vagy linképítés szövegeinek megírását. Azonban ez utóbbit akár a SEO-s szakember is végezheti.

Mennyibe kerül a linképítés?

A linképítés árát még kacifántosabb kibogozni, mint a SEO-ét. Hiszen a kevésbé értékes, az eredményt szinte alig hozó PBN linkeket szinte pár ezer forintért szerezhetünk, azonban ezek minősége olyan gyenge, hogy nem feltétlen éri meg foglalkoznunk velük. Azonban sokkal minőségibb, már eredményt is hozó linkeket is egészen kedvező áron szerezhetünk, akár 5-10 ezer forintért is. Még minőségibb weboldalakon, országos szinten ismerteken azonban egy link elhelyezés több százezer forintba is kerülhet.

Ezeken felül még az is árnyalja a képet, hogy a linképítéshez cikket is kell gyártani, amely megint a szolgáltatón múlik, hogy a fent említett árba belefér-e a linképítés vagy ezért még ezen felül kell fizetni. Ha ezért pluszba kell fizetni, akkor a cikk hosszának függvényében kerül meghatározásra az ár, de általában pár ezer és tízezer forintba kerül egy komplett cikk megírása.

Mennyibe kerül egy SEO audit, elemzés?

A SEO audit során csak a webshopot elemzik keresőoptimalizálási szempontok szerint, de nem a felmerülő hibákat nem javítják, így logikus lenne azt gondolni, hogy ennek az ára alacsonyabb, mint a keresőoptimalizálásé, azonban ez nem így van.

A SEO audit ára nagyjából ott kezdődik, mint a havi keresőoptimalizálás ára, azonban olykor kicsit magasabb is lehet, így a kezdő ár itt is 50-100 ezer forint közé tehető. Komplexebb, nagyobb oldalak esetében itt is előfordul a pár százezer forintos vagy milliós árcédula.

Mit tartalmaz a havi keresőoptimalizálás?

Mint említettük a keresőoptimalizálás keretében eltérő szolgáltatást nyújtanak a szakemberek. Íme egy lista, hogy miket foglalhat magába egy keresőoptimalizálási folyamat:

  • Konkurenciaelemzés: A folyamat során elemzésre kerülnek a versenytársak, hogy könnyebb legyen megérteni, hogy miben erősek és gyengék, illetve, hogy hogyan lehet legyőzni őket.
  • Kulcsszókutatás: A kulcsszókutatás elengedhetetlen része a keresőoptimalizálásnak, segítségével sikerülhet olyan tartalmakat gyártani, amelyre valós keresés van, ezáltal segít több forgalmat terelni a webshopba.
  • Linképítés: Komolyabb témában linképítés nélkül nem lehet sikereket elérni, így szükség van a folyamatos linkek építésére, melyek a webáruházadra mutatnak.
  • Főoldaloptimalizáció: A főooldal optimalizálása során felhasználásra kerülnek a korábban meghatározott kulcsszavak, illetve kialakításra kerülnek az itt megtalálható címsorok, illetve leírások.
  • Blogcikkírás: Érdemes blogot vezetni, hogy plusz forgalom tegyünk szert, ezzel bevonzhatóak azok az emberek is, akik még a vásárlás egy korai fázisában, az információgyűjtésnél járnak.
  • Kategóriaoptimalizálás/Címkeoptimalizálás: A kategóriákat és címkéket is célszerű optimalizálni, hogy több forgalmat szerezzenek a keresőkből.
  • Termékoldal-optimalizáció: A termékoldalak optimalizálása során különös figyelemmel kell lenni a címre, a leírásokra, a képekre és a címsorokra.
  • Webmester eszközök beállítása: A webmester eszközök bekötése és beállítása rendkívül fontos, hogy nyomon követhető legyen az oldal teljesítménye a keresőkben, illetve ezek segítségével javíthatóak egyes indexelési problémák.
  • Adatok elemzése: A fent említett webmester eszközökben látható adatok elemzése rendkívül fontos, melyet felhasználva javíthatjuk a weboldalunk teljesítményét a keresőkben.
  • Technikai SEO: A technikai SEO valójában egy összefoglaló név, a weboldallal és szerverrel kapcsolatos beállításokat takarja.
  • Onpage SEO: Szintén egy összefoglaló név a weboldalon belül beállítható keresőoptimalizálási tevékenységekre.
  • Offpage SEO: A weboldalon kívüli tevékenységek összefoglaló neve.

Mennyi ideig tart a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás egy hosszabb folyamat, bár vannak egyszeri keresőoptimalizálások is, de azok csak az alapok rendbetételére szolgálnak. Ha valódi eredményeket szeretnénk elérni, akkor mindenképp hosszabbtávon érdemes gondolkodnunk. A munkálatok elkezdése után pár hónappal már elkezdenek látszani az első eredmények, de általában minimum 6 hónap munkára van szükség ahhoz, hogy észlelhető eredményeket realizálhassunk.

Persze az idő nagyban függ a témától és a konkurenciák tevékenységétől, illetve az eddig elvégzett munka minőségétől. Gyengébb témákban, kevés konkurenciával akár 3 hónap alatt is szép eredményeket lehet elérni, míg kompetitívebb témákban lehet, hogy 1 év is kevés az eredmények beérésére.

De ez nem azt jelenti, hogy ennyi idő után érdemes abbahagyni a keresőoptimalizálási tevékenységeket. Hiszen, ha leállunk vele, akkor szép lassan visszacsúszhatunk a találati listán, ha a vetélytársak ez idő alatt továbbfolytatják az oldaluk SEO-zását.

Alább pár SEO projektet láthattok és a beérésük idejét (kezdő dátum a munkamegkezdés napja):

Szerezz több forgalmat a keresőkből

Bízd igazi hozzáértőkre a webáruházad keresőoptimalizálását, hogy jobb helyezéseket érj el a keresőkben, és ezáltal több látogatóra és magasabb bevételekre tehess szert.

A SEO összes folyamatát elvégezzük helyetted, így több időd marad a webáruház egyéb fontos ügyeivel foglalkoznod.

Teljes körű technikai, on-page és off-page keresőoptimalizálást végzünk, amely magába foglalja a kulcsszókutatást, a konkurenciaelemezést, a linképítést, a termék-, és kategóriaoldalak optimalizálását, a SEO-optimalizált blogcikkírást és még sok minden mást.